Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
De klas van juf Sylvia gaat een middag naar het bos. Ze moeten zich aan de samen op stap regels houden. Maar Jasper wil Lieke geen hand geven. En even later dringt een meisje voor. Hoe kan Jasper dit oplossen?
genre-thema"">
Choose an application
Deel uit een serie over communicatie op de werkvloer. In dezelfde serie zijn onder andere ook boekjes uitgegeven over conflicthantering, kritiek geven, omgaan met stress, intercultureel samenwerken en andere vergelijkbare onderwerpen. In het eerste hoofdstuk wordt uitgelegd wat assertiviteit is, de andere vier hoofdstukken gaan over: nee zeggen, hulp vragen, zelf boos zijn en omgaan met iemand die boos is. Elk hoofdstuk heeft de opbouw van: de situatie schetsen, de reactie en het effect van die reactie; daarna wordt er ingegaan op gedragsalternatieven. Het taalgebruik is populair en toegankelijk; soms lijken de voorbeelden wat gezocht en zijn zaken niet zo simpel als wordt voorgesteld. Assertiviteit is niet iets dat je met een paar trucjes aan kunt leren; in het boekje wordt gesuggereerd dat het wel mogelijk is. Door het toevoegen van een schema of model was het boekje meer compleet geweest en geschikt voor een bredere gebruikerskring. Dan was het mogelijk geweest om als gebruiker eigen situaties in te voegen, naast de gegeven voorbeelden. Inhoudsopgave : Wat is assertiviteit? 'Nee' zeggen Hulp vragen, aanbieden en accepteren Ik ben boos De ander is boos
Assertiviteit. --- Sociale vaardigheden. --- Psycholinguistics --- Mass communications --- Assertiviteit --- 159.923.2 --- 165.212 communicatie --- 159.9 psychologie --- 643 Taalzorg --- #KVHA:Assertiviteit; Nederlands --- taalgebruik --- assertiviteit --- 607.33 --- *843 --- Bedrijfspsychologie --- 159.923.2 Persoonlijkheidsontwikkeling. Zelfbewustzijn. Ego --- Persoonlijkheidsontwikkeling. Zelfbewustzijn. Ego --- gedragstherapie, assertiviteitstraining --- Communicatieve vaardigheden --- Sociale vaardigheden --- Communicatie
Choose an application
Emotie --- Assertiviteit --- Wandelen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Jeugdboeken 07-09 jaar --- Prentenboeken
Choose an application
1. Doelstellingen van het leren communiceren2. Het maken van een profielschets3. Communicatie4. Het zakelijk aspect5. Het expressieve aspect6. Het rationele aspect7. Het appellerende aspect8. Het geven van feedback9. Ik-boodschap en actief luisteren10. Assertiviteit11. Normen, waarden en conflicten12. Samenwerken en leiding geven.
Communicatievaardigheden --- Hulpverlening. --- leidinggeven --- mondelinge communicatie --- cliënt-hulpverlener relatie --- assertiviteit --- Sociology of social care --- hulpverlening --- feedback --- Sociologie van sociale dienstverlening --- Communicatie --- Vaardigheidstraining --- 305.8 --- 321.3 --- 499.4 --- communicatie --- gesprekstechnieken --- hulpverleners --- luisteren --- methodiek --- samenwerken --- Methodiek --- Mondelinge communicatie --- conflicthantering --- groepsdynamica --- slecht-nieuwsgesprek --- sociale vaardigheden --- #KVHB:Hulpverlening --- #KVHB:Communicatie --- #KVHB:Gesprekstechniek --- 316.77 --- Assertiviteit --- Expressie --- Feedback --- Leidinggeven --- Normalisatie --- Relaties --- communicatie (leesbaarheid)
Choose an application
De video "Ruziewijzer" en "Doe-wijzer tegen geweld" hoort bij het lesprogramma geweldpreventie en sluit aan bij de volgende thema's en lessen van de handleiding en het werkboek : Lichaamstaal en geweld, Opstokers en afkoelers, Bemiddelen in een conflict, Bemiddelen in stappen, Bemiddelen bij pesten, TV-geweld, Stoere kerel of coole meid?, Ik doe niet mee!, Vooroordelen, discriminatie en racisme, Mishandeling, Verliefd, Hoever ga je?, Onrecht veranderen. Als je de cd-rom "Risicometer" start, krijg je filmpjes te zien over allerlei onderwerpen. Na ieder filmpje kun je vragen beantwoorden. Heb je alle vragen beantwoord, bekijk dan je score en lees hoe jij met risico's omgaat en respect toont voor jezelf en anderen.
484.9 --- assertiviteit --- boosheid --- communicatie --- criminaliteit --- drugs --- emoties --- emotionele vaardigheden --- geweld --- gezin --- leefstijl --- ouders van pubers --- pesten --- ruziemaken --- secundair onderwijs --- sociale vaardigheden --- stelen --- Vredesopvoeding: handboek secundair onderwijs --- Personality development --- Didactics of social education --- Didactics of secundary education
Choose an application
Volledig nieuwe versie van de klassieke "lerarengids". Volledig up-to-date en aangepast aan de meest recente opvoedingsmodellen. Dé wegwijzer voor de leerkracht die bewuster met zijn vak bezig wil zijn.
Onderwijs en opvoeding. --- Pedagogie. --- School management --- Teacher education. Teacher's profession --- didactiek --- C3 --- C6 --- handleiding --- onderwijzend personeel --- opvoeding --- pedagogiek --- #A0303A --- 720 Onderwijs --- belonen en straffen --- communicatie --- feedback --- negatief klasgedrag --- vergadertechnieken --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs --- Opvoeding --- 37.064 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Feedback --- Interactie --- Omgangskunde --- Kunst en cultuur --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- (zie ook: teleonderwijs) --- #PBIB:+107.10 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Pedagogiek --- Leraren --- Lerarenopleiding --- Conflicthantering --- Teamverpleegkunde --- Intelligentie --- 37.02 --- Didactisch proces (leerproces) --- Pedagogiek (opvoedkunde) --- 454.22 --- Assertiviteit --- Mondeling --- Onderwijzend personeel --- Opvoeders --- Opvoedkunde --- Organisatiecultuur --- Scholen --- Spreekkunst --- Straffen --- Taalvaardigheid --- Vergadertechnieken --- Onderwijsstijlen --- Leraar --- Directie
Choose an application
Het 'Rots en Water'-programma stelt zich ten doel jongens bij te staan in het ontdekken van hun eigen kwaliteit en richting: het leren beheersen, vergroten en richten van de eigen kracht en hen met begrip, respect en gevoel te leren omgaan met zichzelf en de mensen om hen heen. Dit praktijkboek bevat 13 gedetailleerd beschreven lessen en lesmateriaal, met talrijke instructieve foto's en lesbrieven. (Bron: covertekst)
sporttraining --- Didactics of sports and games --- 418.1 --- 618.89 --- psychofysieke training --- sociale vaardigheden --- trainingen --- zelfverdediging --- zelfzorg --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Adem --- Agressie --- Chinees boksen --- Concentratie --- Conditie --- Evenwicht --- Grenzen --- Groepsdruk --- Homoseksualiteit --- Intuïtie --- Jongens --- Lichaamstaal --- Mentale vorming --- Opvoeding --- Pesten --- Psychofysiek --- Puberteit --- Seksualiteit --- Seksueel misbruik --- Seksverschillen --- Touchboxing --- Training --- Wreeftrap --- Zelfverdediging --- Zelfvertrouwen --- Zwaaien --- 030161.jpg --- Differentiële opvoeding --- Psychofysieke training --- Overige verdedigings-, vecht- en krachtsporten --- (zie ook: rechten (homoseksuelen)) --- (zie ook: circuittraining) --- Lichamelijke opvoeding --- Preventie --- Emancipatie --- Assertiviteit --- Assertiviteitstraining --- Opvoeding en onderwijs --- Seksuele opvoeding --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Jongen --- Relationele en seksuele vorming --- Onderwijs --- Didactics of secundary education --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- sport --- training
Choose an application
658.31 --- 65.012.4 --- Executives --- -Leadership --- Teams in the workplace --- Management Management --- Leadership Leadership --- Coaching Coaching --- Managers Managers --- Equipe Team --- Action (management) Actie (management) --- Assertivité Assertiviteit --- Changement Verandering --- Client Klant --- Communication Communicatie --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Crise Crisis --- Objectifs (management) Doelstellingen (management) --- Succès Succes --- Leadership --- -658.402 --- Af3 --- Business executives --- Company officers --- Corporate officers --- Corporation executives --- Managers --- Management --- Ability --- Command of troops --- Followership --- Groups, Work --- Team building in the workplace --- Team work in the workplace --- Teambuilding in the workplace --- Teams, Work --- Teamwork in the workplace --- Work groups --- Work teams --- Social groups --- Work environment --- Relations between employers and employees. Industrial relations (labour relations) --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Training of --- Leadership. --- Teams in the workplace. --- Training of. --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.31 Relations between employers and employees. Industrial relations (labour relations) --- 658.402 --- Executive training --- Executives, Training of --- Management development --- Management training --- Assessment centers (Personnel management procedure)
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|